Irgendjemand hat doch die Seite die ich meinte verschwinden lassen. >Ärger
10<
Zum Glück habe ich es mir damals ausgedruckt.

Ich kann ja das wichtigste gerade hier schreiben (alles wäre einfach zu lang). Ursprünglich wurde es ja auch aus einem Buch entnommen. Mal sehen ob ich es dadurch finden kann >grübel<.
Aber vorerst ein auszug aus dem "Bericht", es bestätigt zumindest indirekt "Die Chronik von Akakor".
Zitat:At 02:58 PM 3/4/99 -0500, you wrote:
>ORBIT: OSIRIS AWAKENED
>Cyberspace ORBIT
>Media Dateien und klickbare Links in Beiträgen und Signaturen sind nur für registrierte Mitglieder verfügbar!! Du musst Dich

oder

Dr. Earlnye Chaney of Astara said that the incorruptible bodies of Thoth, Osiris, etc. lie below the great pyramid in suspended animation awaiting the day when they will be reanimated. The following is the excerpt from the book "Revelations of Things to Come" by Dr. Chaney. Posted for scrutiny. See below after the post for my comments:
Page 146-147
THE SECRET OF THE SLEEPERS
Question: In your prophecies given during your Egyptian tour, you said you believed Thoth to be what you called "a sleeper". What is a sleeper?
Answer: Let me answer first by flashing back to an incident which occured several years ago.
...
"He himself is presently only attached to this orm through an etheric thread: The form lies in suspended animation, as do many of all those we now call "the incorruptibles". Among the high Ptahs of the Mystery Schools there are 13 such sleepers. Seven of them lie in tombs in Egypt.
Four of them rest in the underground vaults under certain sites in the Andes.
One lies sleeping under Lhasa in Tibet. I do not know where the 13th sleeps. There are others but these 13 are the major initiates, principal contact points between Earth and the Order of Melchizedek.
They came to Earth from Planet X and other stars long ago. They helped establish the Mystery Schools and build the vast tombs and temples of antiquity. Some of the forms of these sleepers are not lying down. They are encased in upright chambers - like a crystal sarcophagus - filled with some kind of strange liquid, which rises only to the shoulders, preserving the form. Over the head, preserving the brain, is a strange kind of helmet. It seems to be linked with some kind of valve, or gauge´ measuring and: controlling an inflow of life force to feed the brain.
Some of the sleepers have six fingers and toes.
There are webs between their fingers, occasionally there seems to appear some kind of a mask over their faces, but it vanishes again.
....
Andes = Anden
Hier war der Link unter "Sleepers" zu finden Media Dateien und klickbare Links in Beiträgen und Signaturen sind nur für registrierte Mitglieder verfügbar!! Du musst Dich

oder

. Ich suche weiter, vielleicht finde ich es noch.
Oder hier, die haben einen neuen homepage adresse: Media Dateien und klickbare Links in Beiträgen und Signaturen sind nur für registrierte Mitglieder verfügbar!! Du musst Dich

oder

Und hier kommt der vergleich zu "Die Chronik von Akakor":
Zitat:In der Mitte des Raumes, aus dessen
Wänden das geheimnisvolle Licht kam, standen
vier Blöcke aus einem
durchsichtigen Stein
. Als ich mich ihnen in aller Ehrfurcht näherte, erkannte ich in ihnen
vier geheimnisvolle Wesen.
Vier lebende Tote. Vier
schlafende Menschen.
Es waren drei Männer und eine Frau.
Sie lagen in einer Flüssigkeit, die sie bis zur Brust bedeckte
. In allem glichen sie den Menschen.
Nur hatten sie sechs Finger und sechs Fußzehen.
...

Media Dateien und klickbare Links in Beiträgen und Signaturen sind nur für registrierte Mitglieder verfügbar!! Du musst Dich

oder

Der neuen Ausgabe Seite 187 (Kopp-Verlag);
DAS BUCH DER WASSERSCHLANGE - Kapitel 2 - Der neue Fürst - S. 187;